Ieri, Azi…Maine

tumblr_msvx6kutzN1r18dpzo1_500

Ieri mergeam cu trenul prin Italia , singura pentru prima data intr-o tara straina … A fost un sentiment atat de placut – m-am simtit mai matura ca oricand, sigura pe mine . Cel mai mult mi-a placut faptul ca nu am lasat impresia de om pierdut in spatiu celor din jurul meu … mi s-a intamplat de multe ori sa fiu eu cea intrebata unde merge trenul din statie sau de unde se cumpara biletele 

Trebuie sa spun ca m-am indragostit de locurile pe care le-am vazut vara aceasta …si nu cred ca este vorba de faptul ca le-am vazut pentru prima data , ci doar de ideea ca unii oameni chiar apreciaza ceea ce au si stiu sa intretina si sa promoveze aceste locuri. Pacat de frumusetile noastre si de tot ceea ce inseamna Romania daca nu stim sa o apreciem . Recunosc faptul ca sunt tentata din ce in ce mai mult sa parasesc aceste meleaguri..poate ca nu pentru totdeauna dar imi doresc sa existe o perioada in viata mea in care sa ma deconectez total de tot ce inseamna Romania in momentul de fata – dispute politice, oameni ieisiti in strada , caini care se hranesc cu oameni , gunoaie aruncate cu nesimtire oriunde vezi cu ochii, femei sau copii cersiind in mijlocul strazii si lista poate continua…Imi pare rau sa scriu asta , dar trebuie sa recunoastem ca aceasta este Romania din spatele perdelelor…iar singura solutie in viziunea mea tine de educatie.
Nu o sa putem niciodata sa schimbam un om la 40 de ani , de aceea intotdeauna cei 7 ani de acasa sunt indispensabili.
Nu vreau sa mai lungesc postul pe un subiect devenit deja TABU … tot ce pot sa spun in favoarea tarii noastre este faptul ca avem peisaje minunate de care trebuie sa incepem sa avem grija si sa invatam sa le promovam , femei frumoase si gospodine (nu trebuie sa generalizam dar asa ca o comparatie fata de ce am vazut in ultimele locuri vizitate) , barbati destepti (unii poate prea rau…) si pot spune cu mana pe inima ca Romania va ajunge sa fie mult mai bine privita de cei din afara datorita noilor generatii (si nu ma refer aici la copiii de clasa a 5a cu iphone sau la cei care isi serbeaza majoratele in bamboo … ci la cei care inca realizeaza si apreciaza valoarea banilor, mai ales cand acestia sunt munciti cu adevarat ) !

Am cunoscut oameni minunati , deschisi , dornici sa invete lucruri noi si sa invete pe cei din jur la randul lor . Am reusit sa ridic acele bariere de care imi era teama cand am pasit pe acest drum ( teama, rusine, de ce nu .. poate si ideea de rasism )… am invatat sa imi traiesc viata la cote maxime si sa ma bucur de fiecare clipa ( iar pentru asta nu este nevoie in fiecare seara sa merg in club sau sa pierd 10 ore pe zi in mall ) .
Am gustat sute de feluri noi de mancare ( desi acum cativa ani refuzam sa mananc spanac de la bunica), am invatat sa dansez polka si groom dance , am impartasit cat de bine am putut cultura romaneasca si nu in ultimul rand am invatat sa zambesc atat in fata aparatului foto, cat si in spatele acestuia 

Astazi sunt in tren spre Bucuresti… tot singura . Nu vreau sa mint si sa spun ca imi era dor de tot ceea ce vad acum pe geam si in jurul meu …dar pot spune ca duceam lipsa sentimentului acela de acasa si nu ma refer strict la cei 4 pereti in care locuiec, ci si la ideea de a cunoaste strazile pe care merg sau amintirile din copilarie intiparite in parcuri sau gradinite. Si da mi-era dor sa vad fete cunoscute si sa vorbesc romaneste , mi-era dor sa lenevesc pe canapea si sa scriu toate astea sorbind dintr-o ciocolata calda … mi-era dor si de o zi ploioasa ca aceasta !

Lasă un răspuns

